#BLOG účetní minutka

4 tipy, na co se zaměřit při výběru účetní.

Účetní je důležitým, ne-li tím nejdůležitějším členem vašeho týmu. Za pravdu tomuto tvrzení dává i výsledek průzkumu, pořádaný Svazem Účetních a technologickým start-upem wflow, z kterého vychází, že až 90 % podnikatelů a manažerů si uvědomuje důležitost účetní ve svých firmách.

Je jedno jestli jste OSVČ, malý nebo velký podnik, bez účetní se neobejdete. Když si hledáte účetní do týmu, hledáte někoho zodpovědného, proaktivního, chytrého, svědomitého a zdatného, jak ale tyto abstraktní vlastnosti otestovat během náboru nebo v prvních pár dnech spolupráce? A jak rozpoznat tu účetní, kterou uvidíte jednou za rok, když ji v krabici od bot nesete zmačkané účtenky od té, která vám pomůže efektivně a finančně zdravě vést váš business? Zkuste se zaměřit na těchto pár oblastí.

Školou vzdělávání nekončí

Od své účetní téměř automaticky očekáváme vysokoškolské vzdělání v oboru ekonomie. Pokud ale od dostudování vysoké školy uběhla už pěkná řádka let a je to naposledy, co se vaše účetní dozvěděla nebo naučila něco nového, její diplom slouží spíše jako dekorace kanceláře, než záruka jejich dovedností. Účetnictví a finanční řízení je rychle se měnící obor a více, než kde jinde zde platí přísloví “kdo chvíli stál, již stojí opodál”.

Pro účetní existuje velké množství kurzů a školení. Obzvlášť zbystřete pokud je vaše účetní certifikovaná nebo ve Svazu Účetních, je to záruka toho, že se o novinky ve svém oboru opravdu zajímá a pravidelně se vzdělává. “Ve Svazu, který má dnes kolem 4,5 tisíc členů, se dlouhodobě snažíme o zvyšování kvality práce účetních prostřednictvím vzdělávání. Kromě množství kurzů a výměny zkušeností na odborných konferencích, nabízíme i mezinárodně uznávaný program certifikace.” doplňuje Magdalena Králova, Prezidentka Svazu účetních ČR.

Reference? Ano, ale jen ty relevantní

O referenci si většinou říkáme, ať už obsazujeme jakoukoli pracovní pozici. Nikdo nechce kupovat zajíce v pytli, to je jasné. Soustřeďte se ale jenom na ty opravdu relevantní reference; pokud kamarádka kadeřnice vašeho bratrance z druhého kolene kdysi dělala účetní při studiu není to záruka spolehlivosti. Z průzkumu pořádaného Svazem Účetních a technologického start-upu wflow vyšlo najevo, že až 66 % podnikatelů při výběru účetní dává na reference. Vyžádejte si proto relevantní reference z předchozího zaměstnání od C-level managera nebo od někoho, komu daná účetní přímo reportovala, případně od klientů účetní s kterou o spolupráci jednáte.

Je to o lidech

Můžete si najít skvělou účetní, certifikovanou, s širokým přehledem, takovou, která se postará o závěrky, daně, výplaty, stane se vaším finančním rádcem, ale pokud si nebudete “rozumět” nebude to fungovat. Hned na začátku spolupráce je potřeba specifikovat informační toky, formu předávání dokladů, informační kanály a mnoho dalšího, co většinou shrnete formulí “nějak to uděláme” nebo “domluvíme se pak”.

Sedněte si se svou účetní a podrobně vysvětlete, jak by za vás měla spolupráce ideálně probíhat, jak jste zvyklí pracovat a co vám například doposud nevyhovovalo, pokud na druhé straně bude souznění, může to být ta pravá účetní na celý život. Časová investice, kterou do tohoto rozhovoru věnujete se vám mnohonásobně vrátí.

Účetní = vizionář

Dnes už skvělá účetní není “pouze účetní” není to paní s razítkem, která rázně zamítá jednu fakturu za druhou. Neshromažďuje účtenky a netřídí doklady. Skvělá účetní je proaktivní, chodí s nápady, jak zefektivnit procesy, kde ušetřit a do čeho naopak investovat. Nebojí se moderních technologii a ví, že ji v práci můžou pomoci stát se skutečným finančním odborníkem. Může to být ambiciózní plán avšak skvělá účetní by měla být finančním vizionářem vaši firmy. A každá účetní by taková měla chtít být a každý manager by takovou účetní měl chtít mít v týmu. „Obecně lze říct, že šikovné a úspěšné účetní provází tak vysoká odbornost jako i využívání technologií. Jen účetní, kteří chtějí číst data, mají odvahu zavádět do své práce automatizační nástroje a zbavovat se zbytečné, manuální práce.” komentuje situaci na trhu Robert Soudný, CEO wflow.com.

Kontakt

info@svaz-ucetnich.cz

Kontakt

sales@wflow.com

© 2022 made with love by wflow.com & Svaz účetních ČR

Cookie Policy

Abychom věděli, co se vám na webu líbí a mohli vám nabízet i další obsah, potřebujeme sbírat vaše cookies. Dáte nám zelenou?

Dávám zelenou